Coombs a klakör kommentárjai

Ugye mindenki ismeri az IMDB nevű oldalt? Nos, a napokban arra az elhatározásra jutottam, hogy megnézem azt a 250 filmet, amely az IMDB értékelése szerint az eddig elkészült 250 legjobb film.És mi ennek a blognak a lényege? Hát az majd kiderül.

Friss topikok

2012.03.04. 07:16 Arnold H. Humphry Coombs

A Keresztapa

Gondolkodtam, hogy milyen stílusban is írhatnám meg ezt a bejegyzést, aztán amellett döntöttem, hogy jobb a személyes mint a hivatalos. Már csak azért is, mert talán ez az egyik legjobb film amit valaha is láttam és eléggé kötődök hozzá. Ezért is kerülném a szokásos bevezető sallangokat. És egyáltalán, aki bármi információt megakar tudni a filmről ajánlom az IMDB nevű oldalt, vagy akár a wikipédiát. Aki keres talál.

Körül-belül három hete láttam először A Keresztapa című filmet, ami első hallásra meglepő lehet, hiszen egy igen alap mű, amit már boldog-boldogtalan látott, de ha nem is látta, hát tudja, hogy miről van szó. Legyen mentségemre, hogy a könyvet olvastam, sőt annak eredeti nyelvén is. Így a film megnézésének már úgy álltam neki, hogy a történetét ismertem. Bár eltelt néhány év a könyv olvasása és a film megnézése közt, - ez a néhány év körülbelül 5- ami azt jelenti, hogy a részletek nem maradtak meg teljes mértékben, így a film egyes elemei váratlanul értek. A "váratlanul értek" alatt azt értem, hogy egy alkalommal annyira meglepődtem és felháborodtam, hogy hatalmasat csapva az ágyra kiborítottam a rágcsálnivalókkal megtömött tál teljes tartalmat. Tartottam egy 10 perc szünetet, míg összeszedtem a földre legurult pop corn szemeket is, majd újult erővel folytattam a filmnézést. Mondjuk többször is meg kellett szakítsam a monitor bámulását, hiszen a film nem rövid, egyáltalán nem, és akárhogy is az ember el tud fáradni egy helyben ülve, filmet nézve.

 

Fantasztikusan érdekes film, egyszerűen magával ragad a korszak egyedisége, a történet enyhén komplex mivolta, a szinészek, a rendező, a zeneszerző és persze a könyv írójának zsenialitása és már csak a hangulat is. Ez valahogy megfogja az embert, és nem csak az egyszerű tévénézőt, hanem a rendezőket, írókat és a zenészeket is. A film, elkészülése után nem sokkal máris kultusszá vált, rengeteg embert ihletett meg, így megszámlálhatatlan mennyiségű (többé-kevésbé sikeres) film, sztori, könyv készült A Keresztapa alapján. Ami talán nem is lenne rossz, de borzasztóan elcsépeltté vált már a téma, és kevesen tudnak abban a környezetben újat alkotni, talán túlságosan kimerült már a maffiózós-vendettás-öltönyös-kalapos-tommy gunos-olasz bevándorlós alaptörténet. Így rengetegen el is buktak pontosan emiatt.

 

 

 

 

 

A Keresztapa egyértelműen meghatározó szerepet tölt be úgy a filmipar, mint a regények fejlődésében. Egyszerűen kihagyhatatlan úgy a könyv, mint a film. Már csak azért is, mert az embert egyszerűen idiótának nézik, ha nem tudja, hogy ki az a Vito Corleone. Valmilyen okból kifolyólag mindenki elnézi, ha az ember nem ismeri Agamemnónt, Candide-ot, vagy neadjisten Timár Mihályt, de  ha valaki nem ismeri például Vito Corleonét, akkor lehülyézik.

Amint említettem ez az egyik, sőt talán a legjobb film amit életem során láttam, így bátran ajánlgatom bárkinek kortól, nemtől és intelligenciaszinttől függetlenül. A Keresztapa olyan film, amit minden hülye megért és szeret, de ettől még fantasztikus. Személyszerint én soha sem voltam oda azokért a dolgokért amiket túl egyszerű megérteni és amiket mindenki szeret, de ez egy kivétel. Egyszerűen zseniális alkotásnak tartom, melynek mind a három órája szórakoztatott és izgalommal töltött el.

Fontos kérdés, hogy megérdemli-e a második helyet az IMDB 250-es toplistáján. Szerintem abszolút, sőt összevetve A remény rabjai című filmmel, ami a dobogó legmagasabb fokán áll, szerintem még jobb lett. 10 pontból 10-et 100-ból 100-at érdemel. Így az én toplistám eddig a következő képpen néz ki:

1.A Keresztapa

2. A remény rabjai

Zárásképp még beágyazom A Keresztapa főcímdalát, amely a film megjelenése után nagy népszerűségre tett szert, időközben dalszöveget is kapott, mindemellett meg merném kockáztatni, hogy többen ismerik mint magát a filmet. Ezzel kívánok kellemes, filmnézéses, vendetta nélküli vasárnapot!

Szólj hozzá!

Címkék: film imdb top 250 a keresztapa the godfather


A bejegyzés trackback címe:

https://handromedae.blog.hu/api/trackback/id/tr304287441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása