Coombs a klakör kommentárjai

Ugye mindenki ismeri az IMDB nevű oldalt? Nos, a napokban arra az elhatározásra jutottam, hogy megnézem azt a 250 filmet, amely az IMDB értékelése szerint az eddig elkészült 250 legjobb film.És mi ennek a blognak a lényege? Hát az majd kiderül.

Friss topikok

2012.04.22. 14:38 Arnold H. Humphry Coombs

A sötét lovag

A sötét lovagnak úgy kezdtem neki, hogy biztos voltam abban, hogy gyűlölni fogom. Kész időpocsékolásnak éreztem erre két és fél órát rááldozni. Majd eltelt fél óra és onnantól lehetetlen volt a képernyő elől elrángatni engem. Így, talán ez volt az eddigi legnagyobb, legkellemesebb csalódásom filmekkel kapcsolatban. Ugyan megértem és belátom, hogy miért kapta meg a nyolcadik helyezést az IMDB top 250-es listáján, de ez még nem azt jelenti, hogy sikerült megbarátkoznom magával az alapkoncepcióval. Azzal, hogy van egy irdatlanul gazdag emberke, ki szuperhőst játszik, denevérembernek öltözik, szupertechnológiás járművekkel jár, és mindenkit puszta kézzel szétver. Nem, ez nem az én világom. De ettől függetlenül a film nagyon is élvezhető, sőt úgy érzem, hogy kötelességem beismerni, hogy mennyire jó munkát végeztek.

Szóval van ez a Bruce Wayne nevezetű alak, aki ezúttal is felölti magára denevérjelmezét, előkapja csúcstechnológiás cuccait és újra nekilát megmenteni Gotham Cityt. Ezt ugyan nem egyedül teszi, néha segíti, máskor hátráltatja Batmant az a két figura, kik ugyanazon ügyködnek mint ő. Ők James Gordon, a helyi rendőrfelügyelő és Harvey Dent, mint államügyész. És ez így mind szép és jó, egészen addig, míg színre nem lép Joker, aki teljesen felforgatja Gotham City életét, káoszt és rettegést hoz. Így az új cél Joker bármilyen módon történő likvidálása lesz, csakhogy ez nem lesz épp oly egyszerű mint azt Batman hinné, hisz Joker legalább olyan intelligens mint amennyire elmebeteg.Ez így még egész egyszerűnek tűnhet, de bonyodalmak sokasága fogja sokkal izgalmasabbá tenni a filmet, melyek engem személyszerint igen váratlanul értek. Mikor úgy másfél óra eltelt a filmből meg voltam győződve, hogy itt a vége, ez ennyi volt, de jó volt. És legnagyobb meglepetésemre újabb és újabb fordulatok sora jött.

GOM 2012-04-22 15-17-19-03.jpgTalán Heath Ledger (Joker) játéka volt az a tényező, mely nem engedte, hogy rögtön az elején abbahagyjam. Egyszerűen zseniális, kiemelkedő és izgalmas ahogy megformálta Joker karakterét, hatalmas munkát végzett, mely előtt emelem kalapom. A többi színész sem kispályás. A protagonista szerepét Christian Bale alakította, kit ismerhetünk akár a Batman: Kezdődikben való játékáról, vagy például A tökéletes trükk című filmből. Harvey Dent szerepét Aaron Eckhart töltötte be, akit ezidáig egyetlen filmben láttam, az Erin Bronkovich- Zűrös természet címűben. Utánaolvasva megtudtam, hogy többek közt a Köszönjük, hogy rágyújtott és a Rumnapló egyik főszereplője is ő volt.  Mellékszereplőként, mint Lucius Fox feltűnik Morgan Freeman. Jim Gordon rendőrfelügyelőt pedig Gary Oldmant játszotta.

GOM 2012-04-22 15-26-54-57.jpg

GOM 2012-04-22 15-20-38-74.jpg

A sötét lovag két Oscar-díjat nyert, egyet Heath Ledger kapott mint legjobb férfi mellékszereplő, a másikat a legjobb hangvágásért vehette át Richard King. Még további 6 szobrocskára jelölték, ezeken kívül 92 díjat nyert és 61 másikra volt jelölve. Azthiszem itt az ideje, hogy megemlítsem a rendezőt is, aki nem más, mint Chrisopher Nolan, ki még olyan nagy műveket rendezett mint a Memento, az Eredet vagy épp A tökéletes trükk. A zenéket Hans Zimmer és James Newton Howard komponálta, amire szintén nem lehet panasz.

Amit kaptunk az egy tömény akciófilm, jobbnál-jobb fordulatokkal, telis-tele meglepetéssel. Nem számítottam ennyire jóra, jó kis meglepetés volt ez. Mondjuk sosem lesz a kedvencem Batman, mint szuperhős, de Jokert azthiszem nem fogom könnyen elfelejteni. Nem mintha akarnám. Tetszett amit láttam, szórakoztatott amit láttam, jó volt amit láttam. Ezért a listám most így néz ki:

1. A keresztapa
2. A keresztapa II.
3. Tizenkét dühös ember
4. Schindler listája
5. A sötét lovag
6. A remény rabjai
7. A Jó, a Rossz és a Csúf
8. Ponyvaregény

És ezzel, az egyik kedvenc jelenetemmel búcsúzok és kívánok kellemes filmnézést és jó szórakozást.

Szólj hozzá!

Címkék: Sötét Lovag


A bejegyzés trackback címe:

https://handromedae.blog.hu/api/trackback/id/tr184466466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása